Campaign management analyst

1 Vacantes
Publicado el 07 de mayo en

Marketing en Bogotá D.C., Bogotá D.C.

Descripción
  • Salario: A convenir
  • Categoría: Marketing / Publicidad / Producción Audiovisual
  • Subcategoría Marketing
  • Localidad: Bogotá D.C.
  • Activo desde: 07/05/2024
  • Jornada: Tiempo Completo
  • Tipo de Contrato: Contrato a término indefinido
  • Cantidad de Vacantes: 1
  • Educación Mínima: Universidad / Carrera Profesional
  • Años de Experiencia: 2

The SEM Specialist oversees the paid media campaign operations. This includes the execution, trafficking, optimization, budget pacing, conversion tracking and reporting.

Operate and manage campaigns in paid social media platforms such as GDN, DV360, Facebook ads manager, Twitter ads manager and LinkedIn campaign manager.
Understand social site tagging such as pixels, event codes and custom conversions.
Set up paid media campaigns to against a variety of objectives including brand awareness, consideration and conversion phases.
Manage campaign targeting parameters, bid strategy and optimization delivery.
Manage campaign trafficking, uploads and QA.
Manage day-to-day optimizations of all live campaigns.
Test and analyze performance metrics, using internal social analytics and measurement tools to optimize performance and meet business objectives.
Monitor campaigns to ensure proper pacing, avoid under or over spend.
Use Excel and other analytic tools to accomplish reporting delivery based on specified data set that can be delivered consistently at a specific time, or day
Analyze performance data to communicate campaign results, findings and additional opportunities


Minimum of 2-year hands-on executional paid social marketing experience
In-platform experience on: GDN, DV360, Facebook, Instagram, (Twitter, LinkedIn Pinterest and Snapchat is a plus is a plus)
Experience using third party tools such as: Sprinklr and Hootsuite is a plus.
Experience in using social media native analytics platforms such as Facebook ads reporting, insights /business manager is a must.
Advanced level English speaking and writing.
Agency experience is preferred.
Demonstrable ability to manage large budgets.
Experience using Excel, PowerPoint and other Office products.
Experience with technical issues, such as campaign tagging, QA, and troubleshooting.
Excellent time management skills and ability to follow through.
A team player who can handle stressful situations and deadline.

Todas las decisiones referidas al empleo se tomarán sin discriminar por edad, raza, credo, color, religión, sexo, nacionalidad, linaje, discapacidad, situación de excombatiente o veterano de guerra, orientación sexual, identidad o expresión de género, información genética, estado civil, ciudadanía, ni ningún otro factor protegido por la legislación nacional, provincial o local.
Como parte del proceso de contratación no se obligará a los candidatos a divulgar registros penales cancelados o cerrados referidos a condenas judiciales o arrestos. Accenture tiene el compromiso de proporcionar oportunidades laborales a nuestros excombatientes, veteranas y veteranos de guerra.


Al postularte al aviso tu currículum registrado será enviado a la empresa ofertante de manera automática.

Accenture LTDA
Accenture es una compañía de servicios profesionales líder a nivel mundial, que ofrece una amplia gama de servicios y soluciones en estrategia, consultoría, digital, tecnología y operaciones. Estamos presentes en más de 40 industrias en todas las áreas del negocio y colaboramos con más del 75% de la empresas listadas en Fortune Global 500. Accenture trabaja en la intersección de negocios y tecnología para ayudar a los clientes a mejorar su desempeño y crear valor sostenible para sus grupos de interés. Con aproximadamente 442,000 personas atendiendo clientes en más de 120 países, Accenture impulsa la innovación para mejorar la forma en que el mundo trabaja y vive. Empresa del sector Informática / Hardware. De 251 a 500 trabajadores. Localizada en Bogotá D.C., Bogotá D.C..
Más empleos en Accenture LTDA
Comparte el Aviso